mandag 10. desember 2012

Lange dager....

Blir fort lange dager når en jobber her ute, -i dag vart det overtid og dermed 16t på jobb (minus litt lønsj og litt middag) Men e litt sånn skippertakmenneske, så det å "samle opp" all jobbinga passer meg Y-pperlig :o) Er jo spennande ting vi driver med her ute, -i dag var vi inne i en av kassene som rommer en av 16 kjettinger som holder plattformen på plass. Ikkje ofte vi er inne der, og nyskjerrig som eg er, passa det bra det va eg som fekk jobben :o)

Store saker, og full lenge på ca 800m. Litt av eine langsida på ei løkke eg holder på.

Men MÅ jo berre strikke litt og, sjøl om det går utover nattesøvntimane.....men er nåke med det å roe ned og "få landa" etter en dag, spes her ute kor vi er 140stk på begrensa areal, og en må være tilgjengelig heile tida når en er på jobb.
Når kvelden då kjeme og en kan lukke døra til luggisen må håvve få tid til å lande alle baller som har vore i lufta i løpet av dagen, -og dermed må det strikkes. I allefall litt :o)
Veldig mange som sikkert ser ka det here er, og strikker sine antall før jul og, men kan jo ikkje vise heile, hmhm......har blitt nåken her til jul og, trur sjøl uten å telle at eg er i mål :o)

 
 
Har stort sett strikka dei i Paris (det her e riktignok bomull sport), -til å begynne med _hata_ eg paris for det berre delte seg, heilt til eg en dag ikkje hadde favorittpinnane og fant fram nåken gamle i bambus med temmelig slitt tupp. Og det gjekk jo som en drøm! Som de ser er favorittane her ganske spisse, så dei passer best til merceriserte garn. Bomull har eg forresten omtrent aldri strikka med før i høst, -med to små går det berre i ull-ull-ull :o)

~Lykkelita~

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar