torsdag 27. juni 2013

Prosjekt prosjektavslutning!

Nok en gang befinner eg meg til sjøss, og denne gang har eg tatt med etpar prosjekt som eg har bestemt meg for SKAL være ferdig før eg begynner på nåke nytt. Har et enkelt strikk som eg strikker på i lønsjen, og et med mønster eg strikker på på lugaren en liten times tid før jobb (går natt)
I dag blei eg endlig ferdig (med sjølve strikket vel å merke...) med to av dei! hurra!

Her er Bella-nattkjolen omtalt før, strikka i det suuuuuupermjuke og glatte viking melk. Trur nok den vart litt kort, men har man ikkje meir tråd..... men er jo uansett en sommer-nattkjole så blir kanskje litt klamt om den er for lang? Mangler både montering, vask og blokking. Alt er som vanlig, mao.


Synes Bella-bladmønsteret er så flott.....!


Fikk og ferdig Pickles' "Solskinnsgenser" til snuppen, og fikk dermed "lov" av meg sjøl å begynne på snuppelura sin ;o)


Strikka i Pickles sin "summer wool" (bomull/ull), -veldig god å strikke med, men som det meste garnet til Pickles i alt anna enn rein ull eller angora forventer eg ei "slitt/skitten" overflate etter litt bruk. Men gjenstår å sjå! Begge mangler fortsatt montering, men helde og på med litt hjertestrikk og greier, og har en vott eg må gjere ferdig så satser på en monteringskveld når det har samla seg opp litt (alt er som vanlig fortsatt, mao)


Ellers er det rett og slett et eventyr å kunne jobbe natt på årest lengste dager, hverfall med slikt flott vær det har vært!

Sola går ned 23.35.......

Og kjeme oppatt allerede 04-04.15! Ikkje lenge ho gjømmer seg då vettu :o)


2 kommentarer:

  1. Sikke en god ide med Bella som natkjole - den ser bare så sød og sommerlig ud :-)

    SvarSlett
  2. Det er den....og så SÅÅÅÅ myk....! :o)

    SvarSlett