torsdag 5. september 2013

Et sommerminne

Når vi nå har bikka September er det ikkje til å komme fra at sommeren definitivt er over... Det har vært lite fra denne kanten desse mnd, men så har jo ikkje tutta vore heime lenge nok til å få sette seg ned med pc'n sia siste innlegg omtrent.. :o)
No har eg komt meg i havet igjen, og når høststormane banker på kontrollromsvinduet passer det godt med litt mimring... :o)



Blomster....


Deilige kvelder ved bålet.....


Bading....


Deilig mat.....


Båtliv.....



...og dette er utsikta fra kjøkkenviduet på "hytta" vår. Rett og slett sommer.

Og for ikkje snakke om den utrolig koselige kafeen "Epletreet" som åpna i nabohuset der vi var, -ei kjekk dame som hadde åpent etpar dager i veka og i tillegg solgte heimelaga ting i både stoff, tråd, stein og sement :o)



Og åpningstilbuda var ikkje nåke å sei på heller, hehe :o)


Men, det vart no litt trådsafari og, -nærmaste svenskeby vart Charlottenberg, og etter et tips tråla eg gata i "gamledelen" til eg fant den. Men herlighet......eg ofra ikkje et bilde på kamerabrikka engang, for det gjekk i akryl og anna uhygge, og det som var av ull og litt finare garn var svinedyrt. I tillegg til det dårlige utvalget sjølsagt. Så einaste tråden som vart med var litt akryl fra nærmaste dagligvare, rett og slett fordi eg hadde funne nåken glass på låven eg tenkte eg kunne hekle trekk til og ha på bordet.


Då e det godt en har med seg "medbrakt", -denne gang pickles si soltrøye, som eg og har strikka til broren i kamelfarge (må visst komme i et anna innlegg då maskina nekter å laste opp bilder i dag...).
Er nok et sommerprosjekt som ikkje blir ferdig før til høsten, eller kanskje og neste sommer, men dette har eg etterkvart erfaring med, og strikker i etpar str større... :o)


Og dette er jo og sommer, -ungane har lagt seg, sola kaster skygge over nok en flott dag, en liten brun er poppa og komt på bordet og det er klart for litt "voksentid".

Gleder meg allere til neste år <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar